Webapplicatie op maat laat Wiko slimmer online werken.

Oplossing die Wiko kosten bespaart en gebruikers tijd oplevert.

Wiko Isolatietechniek en Steigerbouw in Rotterdam verwerkte de steigerbouw administratie in een spreadsheetsysteem dat langzamerhand te ingewikkeld was geworden. Bro-Media bood uitkomst met een webapplicatie op maat die Wiko kosten bespaart en gebruikers tijd oplevert.

Wiko is een isolatie- en steigerbouwbedrijf dat energiekostenbesparende diensten levert. In 1968 begonnen met de isolatie van koel-en vriescellen, ontpopte het bedrijf zich in de loop der jaren als een specialist in thermische en akoestische isolatie. In 2004 werd ook een steigerbouwtak opgericht dat veilige en tijdelijke werkplekken op hoogte levert. Wiko is een typisch familiebedrijf waarin traditionele waarden zoals korte lijnen, transparante communicatie en persoonlijk contact nog recht overeind staan. Het bedrijf heeft vestigingen in Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen.

 

Eindverantwoordelijk

Jeroen Bierman is als operationeel directeur technisch en  nancieel eindverantwoordelijk voor de uitvoering, planning, voorbereiding, engineering en de commerciële afwikkeling van projecten. Bierman: “Vanuit die positie geef ik leiding aan vestigings- en projectmanagers, de logistieke en engineeringsafdeling. Daarnaast werk ik nauw samen met sales en het bedrijfsbureau.”

 

Spreadsheets

De administratie en verrekening van opdrachten verliep via zelf ontwikkelde van spreadsheets. Bierman: “Die spreadsheets waren gaandeweg veranderd in te complexe bestanden. Te lastig om goed te kunnen rapporteren.” Een cloudsysteem met gegegevensopslag in een centrale database was wenselijk volgens Bierman “Geen standaard ERP-programma maar een applicatie op maat, afgestemd op onze bedrijfsactiviteiten, wensen, input en ervaring.”

 

Snel terugverdiend

Op basis van een aantal gesprekken en het bestaande spreadsheetsysteem verzorgde Bro-Motion een presentatie met een kleine demo. “Ons vertrouwen en enthousiasme groeiden waardoor we besloten verder te gaan.”

Trots: “Inmiddels hebben we een goed standaard systeem operationeel waarmee we allerhande contracten administratief kunnen verwerken. Ook kunnen we nu real time rapportages maken en projecten zonodig bijsturen.” In tegenstelling tot de aanvankelijke gedachte, pakten de betrokken medewerkers het nieuwe systeem nagenoeg moeiteloos op. “De software is zo gebruiksvriendelijk dat het met wat uitleg bijna vanzelf gaat”, aldus Jeroen Bierman. “Waar voorheen een enorme papierstroom op gang kwam, kunnen data nu rechtstreeks via de cloud worden ingevuld en verwerkt. Dit bespaart onnodig dubbel werk en kosten, waardoor de investering snel wordt terugverdiend.”

Ja, ik wil starten met slimmer online werken.

Laat een bericht achter en wij nemen contact met je op.

Blijf up-to-date. Volg onze nieuwsberichten en ontwikkelingen via: