De toekomst is vandaag en kansen laten niet op zich wachten.

Ken jij je klanten en weet je
wat ze willen? 

Ja, we weten het. Iedereen heeft het over digitale transformatie en roept dat je hier iets mee moet, dat je moet veranderen om met de tijd mee te gaan. Wat doet dit met jou? Spring je in ieder zogenoemd gat in de markt of werken alle ontwikkelingen en mogelijkheden juist verlammend en doe je dan maar niets?

Beide reacties zijn logisch, alleen niet heel handig. Ga je met iedere digitale ontwikkeling mee, dan verlies je al snel je focus en weet straks niemand meer waar jouw organisatie voor staat en wat ze van je kunnen verwachten. Doe je helemaal niets, dan is de kans groot dat concurrenten of nieuwkomers jouw organisatie vroeg of laat voorbij lopen.

Of je iets moet met de digitale technologie is geen vraag meer. Klanten verwachten niets anders. Maar wat je doet en hoe, dat zijn twee vragen die veel lastiger te beantwoorden zijn.

Verandering kost tijd en die hebben we niet

Over het algemeen zijn bedrijven enthousiast over de mogelijkheden om werk- en klantprocessen te digitaliseren en automatiseren. De voordelen van tijdswinst, kostenbesparing en schaalbaarheid (omhoog en omlaag) zijn helder. Die zie jij waarschijnlijk ook. Alleen, je hebt ook een bedrijf draaiende te houden. Het is druk en het werk moet gewoon gedaan worden, niet in de toekomst maar nu.

Je ziet simpelweg geen tijd om te veranderen. Maar het mooie is dat verandering tegenwoordig helemaal niet meer zo heel veel tijd kost. De digitale technologieën zijn niet alleen zo ver ontwikkeld dat er steeds meer mogelijk is, ze zijn ook heel snel in te zetten. De bedreiging is dat je hierdoor sneller achterloopt, als je concurrent eerder is. De kans is dat je sneller vooroploopt, als jij tijdig en slim handelt.

Ga jij nog harder werken of ga je slimmer werken?

Durf je kritisch te kijken naar waar jij en je medewerkers druk mee zijn, dan zie je dat dit vooral bijtaken zijn. De tijd die medewerkers aan het hoofddoel van de organisatie besteden, is bij veel bedrijven minimaal. Of dit doel nu groeien, optimale klanttevredenheid of de beste werkgever zijn is. De processen en werkzaamheden om het doel te realiseren zijn vaak tijdrovend.

En laten die processen en werkzaamheden nu vrij eenvoudig efficiënter in te richten zijn. Dan besteden jouw medewerkers geen uur te veel meer aan administratieve taken, maar kunnen ze zich richten op hun kerntaken en het hoofddoel van jouw organisatie. Je merkt dan ook dat je meer tijd overhoudt om te innoveren en blijvend aan de veranderende wereld en verwachtingen van je klanten kunt voldoen.

Hoe toekomstbestendig is jouw organisatie?

Wil jij weten hoe jij jouw organisatie toekomstbestendig maakt? In een strategische sessie brengen we samen met jou de kansen in kaart en bepalen we samen hoe we jouw werk- en klantprocessen efficiënter in kunnen richten.

Ja, ik wil starten met slimmer online werken.

Laat een bericht achter en wij nemen contact met je op.

Blijf up-to-date. Volg onze nieuwsberichten en ontwikkelingen via: