Boekingssysteem levert tijdwinst op voor RCI Tickets.

RCI Tickets werkt elke dag fijner

met onze software op maat.

Ondernemen begint vaak met een mooi idee. Dit zet je in de markt, je legt contacten en gaat het idee realiseren. Allemaal zaken waar een ondernemershart harder van gaat kloppen. Alleen blijft het daar niet bij. Je moet ook je werk managen en de administratie doen..  

In het begin kan dat met een paar excelsheets en wat handigheid in Word. Als klanten je idee goed oppikken, de aanvragen binnenkomen en je onderneming groeit, moet je ook nadenken over bedrijfsprocessen en ondersteunende software. Niet de meest favoriete bezigheden van de meeste ondernemers, maar essentieel om te blijven ondernemen, te groeien en het ook nog leuk te houden. Hier liep Stephan Smits van RCI Tickets ook tegenaan toen zijn bedrijf groter werd. Ontdek hoe hij zijn onderneming laat groeien en geen minuut te veel besteedt aan al die zaken die niet zo interessant zijn.

Sky is the limit

RCI Tickets verkoopt tickets en reispakketten voor sportevenementen wereldwijd. Het gaat voor 90% om voetbalwedstrijden. In 2003 start het bedrijf in Marbella (Spanje) en onderscheidt zich door het bieden van bijzondere ervaringen en vergaande klantservice. Dit blijft niet onopgemerkt. RCI Tickets breidt uit met vestigingen in Dubai, Hong Kong en Shenzhen. Ze bedienen touroperators, reisbureaus en bedrijven die gespecialiseerd zijn in sportreizen. Hoe meer klanten, leveranciers en sportevenementen en voetbalclubs, hoe complexer de bedrijfsvoering kan worden. Kan! Het hoeft niet complex te zijn.


Stephan Smits, eigenaar: “Buiten het uitdenken en realiseren van het idee en het leggen van de juiste contacten had ik geen idee hoe ik de administratie op een efficiënte manier moest regelen. Ik werkte met excelbestanden en moest alles apart verwerken, van boeking tot factuur. Tot ik in contact kwam met Gilbert van Bro-Motion.”

Handige boekingssystemen voor RCI Tickets én hun klanten
Samen met Stephan Smits hebben we de processen bekeken en de wensen van RCI Tickets en hun klanten en sportclubs in kaart gebracht. De oplossing is een systeem dat alle processen van RCI Tickets aan elkaar koppelt en alle lopende zaken zijn altijd en overal inzichtelijk. 

Niet alleen is het boekingssysteem gekoppeld aan de website waardoor boekingen automatisch geadministreerd worden, ook rollen de facturen er automatisch uit. Nadat we de systemen van RCI Tickets efficiënter gemaakt hebben, zijn we naar de klanten gegaan. Hier hebben we een systeem geïntroduceerd waarmee de klant inzicht heeft in speciale agentprijzen, aanbiedingen en zijn boekingshistorie. Deze systemen zijn gekoppeld met het boekingssysteem van RCI Tickets.
Klanten kunnen nu in dit systeem de boeking en de betaling doen en direct een bevestiging ontvangen. Dit scheelt niet alleen werk voor RCI Tickets, maar ook voor hun klanten. En het voorkomt ook fouten die met overtypen van gegevens snel gemaakt zijn.


Gemakkelijk ondernemen en groeien?
Wil jij je ook meer richten op je klanten en je onderneming snel en gemakkelijk laten groeien? Daag ons uit om de juiste voorwaarden te scheppen met slimme digitale oplossingen.

Blijf up-to-date. Volg onze nieuwsberichten en ontwikkelingen via: